Ile jeść na diecie?

29 września 2015 | Tagi: , ,

Ile jeść na diecie? Wiele osób, które chcą zrzucić zbędne kilogramy zastanawia się od czego zacząć. Wszyscy wiedzą, że należy jeść owoce i warzywa, ale to nie jest złoty środek na zrzucenie kilogramów. Nawet jeśli będziesz się odżywiać jedynie owocami i warzywami możesz nie schudnąć, a nawet przytyć. Warto więc dokładnie zaplanować posiłki i oszacować ich kaloryczność. Jeśli chcesz schudnąć nie powinieneś rezygnować z węglowodanów i tłuszczy. Zdziwiony? Tak! Potocznie sądzi się, że skoro problemem jest tkanka tłuszczowa to właśnie tłuszcz powinno się wyeliminować. Inni z kolei uważają, że przyczyną otyłości są węglowodany. Obie strony mają racę. Wszystko w nadmiarze może powodować przyrost wagi. Ale na diecie nie można, a nawet nie powinno się eliminować tłuszczy czy węglowodanów. Trzeba tylko wiedzieć, w jakich ilościach je jeść. Najłatwiej na początku szacować ich ilość i dopasować ją do całkowitej dziennej podaży kalorycznej. Ale ile tak naprawdę powinno się jeść? Wszystko zależy od wieku, wzrostu, wagi początkowej i aktywności fizycznej. Wszystkie te parametry mają wpływ na działanie organizmu i powinny być wzięte pod uwagę przy określaniu kaloryczności diety. Najprostszym sposobem jest obliczenie Całkowitej Przemiany Materii i odjąć od niej 300 kcal. Jak to zrobić? Wartości potrzebne do oszacowania kaloryczności diety bezproblemowo wyliczysz przy pomocy internetowego kalkulatora. Najlepiej wykorzystać kilka, by wynik był jak najbardziej wiarygodny. Oczywiście są to jedynie dane szacunkowe, nie można się nimi kierować bezwzględnie. Dopiero na swoim własnym przykładzie będziesz w stanie stwierdzić, jaka ilość jest odpowiednia dla twojej diety.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Kategoria: Dieta

  • Kategorie

  • Portal

    • Przemęczenie? Zły nastrój? Problemy z koncentracją? To istotne problemy w dzisiejszych zabieganych czasach. Pracując wiele godzin dziennie, niejednokrotnie nie mamy czasu ani chęci na przygotowywanie w pełni wartościowych posiłków. Skutkiem jest niedobór składników odżywczych. Dodatkowo nieustannie towarzyszący nam stres, nowe wyzwania i problemy, którym trzeba stawić czoła. Wszystkie te czynniki odbijają się na zdrowiu. Wiadomo jednak, że długie i zdrowe życie wiąże się nieodłącznie z odpowiednią podażą substancji odżywczych, szczególnie obecnie, gdy w tak dużym stopniu narażeni jesteśmy na ich szybką utratę z organizmu.

      Dobrym rozwiązaniem, wspomagającym funkcjonowanie organizmu, jest sięgnięcie po odpowiednie składniki mineralne i witaminy w kapsułkach, w proszku bądź w innej wybranej formie. Właściwie skomponowany zestaw substancji, spożywany regularnie, z pewnością przyczyni się do polepszenia jakości życia, lepszego snu, większej wydajności. Nie wahajmy się wspomagać swój organizm, tylko zdrowi możemy osiągnąć pełną satysfakcję z wykonywanych na co dzień czynności.