Zadbaj o metabolizm

25 sierpnia 2015 | Tagi: , ,

Zadbaj o metabolizm Regularny wysiłek fizyczny, może sprawić, że nasz metabolizm odżyje, a my sami poczujemy się lepiej. Wystarczy niewielka dawka wysiłku, by uzdrowić nasz organizm. W trakcie przemiany materii największą rolę odgrywa stabilność i regularność, ponieważ nawet najbardziej wytężony trening, lecz mający miejsce raz na jakiś czas nie pomoże nam tak, jak minimalna ilość ćwiczeń każdego dnia. Dotyczy to przede wszystkim osób chcących szybciej zgubić swoje kilogramy. Jakie ćwiczenia należy wykonywać, by przyśpieszyć nasz metabolizm? Eksperci radzą, by były to treningi, w których całe nasze ciało aktywnie uczestniczy. Jeżeli do ćwiczeń zaangażujemy wszystkie części ciała, możemy spodziewać się szybkich efektów. Idealnym rozwiązaniem jest np. jazda na rowerze lub bieganie. Nawet zwykły spacer jest w stanie nam pomóc. Codzienny kilkunastominutowy chód jest lepszy, niż wyciskanie potu na siłowni raz w tygodniu. Czynności, które wykonujemy każdego dnia mają duży wpływ na naszą przemianę materii. Kiedy tańczymy, skaczemy, biegniemy, dźwigamy, pływamy itp. Wówczas nasz organizm zachowuje się jakby brał udział w solidnym aerobiku. Jeżeli już wspomnieliśmy o pływaniu, to należy podkreślić, że samo wchodzenie do wody już wpływa na spalanie kalorii, tak samo jak branie chłodnych pryszniców lub stosowanie diety polegającej na jedzeniu chłodnych posiłków. To świadczy o tym, że nie trzeba za bardzo mobilizować się i ograniczać do wykonywania zaleceń lekarzy, dietetyków lub instruktorów fitness, by móc zadbać o swój własny metabolizm. Wystarczą proste czynności, lecz jak było wspomniane wcześniej – wykonywane regularnie, by efekt był identyczny.

Kategoria: Odchudzanie

Jak rozkręcić metabolizm?

21 sierpnia 2015 | Tagi: , ,

Jak rozkręcić metabolizm? Jeśli się odchudzasz to na pewno dbasz o to, by twój metabolizm sprawnie pracował. Niewiele osób kontroluje swój wiek metaboliczny, bo to wiąże się z korzystaniem ze specjalistycznej wagi. I to regularnie. Takie kontrole nie są łatwe, ponieważ dostęp do tego typu urządzeń jest bardzo ograniczony. W zasadzie takie pomiary można wykonać jedynie u dobrego dietetyka czy na niektórych siłowniach. To jednak nie zawsze jest pomiar wiarygodny. Co jeśli długo się odchudzasz, stosujesz restrykcyjną dietę i nie widzisz żadnych efektów? Starasz się, ale od paru dni waga ani drgnie? A może jest jeszcze gorzej i zamiast chudnąć na diecie to tyjesz? Za taką sytuacje może odpowiadać spowolniony metabolizm. Niewiele osób zdane sobie sprawę z tego, że niskokaloryczna dieta może prowadzić do spowolnienia przemiany materii, czyli zahamowania procesu chudnięcia. Istnieje jednak kilka sposób na poprawienie pracy metabolizmu. Dzięki tym kilku sposobom, możesz sprawić, ze ponownie zaczniesz tracić kilogramy. Świetnym sposobem na poranne podkręcenie metabolizmu jest picie szklanki wody z cytryną przed śniadaniem. To prosta czynność, która szczególnie na diecie odchudzającej powinna stać się nawykiem. Warto też oszacować ilość zjadanego codziennie błonnika. Podczas redukcji wagi jego ilość powinna mieścić się w przedziale 25-35 gramów. Jeśli ilość się zgadza a mimo tego masz problem z metabolizmem to prawdopodobnie pijesz zbyt mało wody. Nie można zapominać, że dorosły powinien wypijać ok. 2 litry płynów dziennie.

Kategoria: Dieta

  • Kategorie

  • Portal

    • Przemęczenie? Zły nastrój? Problemy z koncentracją? To istotne problemy w dzisiejszych zabieganych czasach. Pracując wiele godzin dziennie, niejednokrotnie nie mamy czasu ani chęci na przygotowywanie w pełni wartościowych posiłków. Skutkiem jest niedobór składników odżywczych. Dodatkowo nieustannie towarzyszący nam stres, nowe wyzwania i problemy, którym trzeba stawić czoła. Wszystkie te czynniki odbijają się na zdrowiu. Wiadomo jednak, że długie i zdrowe życie wiąże się nieodłącznie z odpowiednią podażą substancji odżywczych, szczególnie obecnie, gdy w tak dużym stopniu narażeni jesteśmy na ich szybką utratę z organizmu.

      Dobrym rozwiązaniem, wspomagającym funkcjonowanie organizmu, jest sięgnięcie po odpowiednie składniki mineralne i witaminy w kapsułkach, w proszku bądź w innej wybranej formie. Właściwie skomponowany zestaw substancji, spożywany regularnie, z pewnością przyczyni się do polepszenia jakości życia, lepszego snu, większej wydajności. Nie wahajmy się wspomagać swój organizm, tylko zdrowi możemy osiągnąć pełną satysfakcję z wykonywanych na co dzień czynności.